“Get out of the car or i WILL shoot you”

22 mei 2019 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

“Get out of the car or i WILL shoot you”

Vanmorgen het prachtige Beau Rivage hotel in Biloxi gedag gezegd met het hotelbuffet. (kosten 14 dollar p.p.) en via de binnenwegen naar Slidell gereden nadat we nog even hadden getankt (alweer? , ja alweer. Onze vriend de Mustang is zeer leuk maar heeft wel een drankprobleem).

In Slidell deden we de Swamp tour via Honey Swamp Tours. Wel wat omslachtig te boeken (alleen via de telefoon en er dienst cash betaald te worden) maar de 25 dollar p.p. was het meer dan waard. WOW WOW WOW.

Om 1330 met de boot de swamp in en we hebben in 90 minuten 12 !!! alligators in het wild gezien. Soms klein (1.5 meter maar ook wel 1 van bijna 3 meter die gewoon op 50 centimeter afstand was te bewonderen (zie filmpje). Daarnaast ook rancoons in het wild, spinnen, schildpadden en een incidentele slang.

Als je in de buurt van New Orleans bent is Honey Swamp Tours een echte aanbeveling. Ongeveer 30 mijl van new Orleans.

Rond een uur of 5 kwamen we aan in New Orleans bij Hotel La Fayette. Gelegen midden in het financial district.

Na het inchecken een stuk gelopen en kwamen we uiteraard in Bourbonstreet uit. Maar Bourbonstreet lijkt meer op een vuilnisbelt in een slechte Spaanse badplaats. Alleen maar keiharde muziek (geen Jazz) en gasten die zoveel mogelijk bier willen verkopen aan zoveel mogelijk mensen. Het had niets met de echte Jazz te maken helaas. Dus daarna maar op zoek naar een wat rustige straat. Daar vonden we ook Cafe Du Monde welke bekend staat om zijn heerlijke Beignets. Dus wij naar binnen en staan te wachten achter een heer met een pistool op zijn heup en handboeien achter op zijn riem. Dit bleek later een detective te zijn van de LOPD.

Omdat we 10 minuten moesten wachten op onze beignets ging ik even naar buiten om de echte Louisiana lucht te proeven…..Totdat ik op 15 meter van mij af dezelfde detective zie staan met een getrokken pistool, richtend op een auto en schreeuwend “Get out of the car or i WILL shoot you”. Samen met 3 collegas in uniform werden er 4 heren uit een auto gehaald die 10 seconden later allen geboeid stonden te wachten tegen een hek. Wat bleek…..wij stonden ook naast precinct 8 van de LOPD. Wat de aangehouden heren op hun kerfstok hadden weet ik niet maar het was vast niet goed.

Wij lopen verder om nog een milkshake te halen en kwamen er snel achter dat New Orleans geen fijne stad is om rond te lopen. Heel veel mensen lopen hier met wapens rond. Wel allemaal security en LOPD mensen maar er hangt geen fijn sfeertje. We struikelen over de zwervers en bedelaars en alles voelt toch een beetje bedreigend aan.

Morgen gaan we de huizen tour doen met een trammetje en een tour over de begraafplaatsen.

Wordt vervolgd

Groet

Rene en Inge

1. Erik van der Gragt:
    22 mei 2019
    Met het trammetje de buitenwijken in. Dan zullen jullie prachtige huizen zien. Heel anders dan de wat ranzige binnenstad.
  2. Rene:
    22 mei 2019
    Gaan we zeker doen Erik. Nu eerst ff ontbijt scoren en dan de toerist uithangen ;-)