HOT HOT HOT

23 mei 2019 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

HOT HOT HOT

Vandaag zitten we in New Orleans, gelegen aan de Mississippi rivier.

Omdat we gisteren al de swamp tour hadden gedaan hadden we vandaag wat meer tijd voor ons zelf, dus lekker wakker geworden en rond 1100 uur naar de stad waar we de tourleider zouden ontmoeten voor de tour naar één van de begraafplaatsen in New Orleans.

Een hele geschikte kerel die honderduit vertelde over de huizen en de geschiedenis van New Orleans. Hij adviseerde ook om een flesje water mee te nemen naar de begraafplaats want het zou best wel een beetje warm worden vandaag. Dat was geen slecht idee want voor ons Nederlanders was het echt wel freaking heet. De tourleider vond van niet en vond het niet echt warm vandaag. Het was “slechts” 33 graden dus het viel allemaal wel mee vond hij……

Na de tour met de groene tram heen en weer gereden zodat we de dure en grote huizen konden bewonderen. Op zich wel grappig om te zien maar spectaculair was het zeker niet. Maar goed, we zaten en dat was al een welkome afwisseling.

Daarna even naar het hotel om op te frissen en dan naar Frenchman street. Dat zou een stuk gezelliger zijn dan Bourbonstreet. Moah….dat viel ook wel mee. Wel wat rustiger maar zeker niet uitnodigend vonden wij.

Teruggelopen naar een tramhalte en teruggereden naar waar we waren begonnen. Nog even snel het immens grote casino bezocht maar ook daar hadden we geen geluk.

Het is nu 21 uur en wij zijn terug op de hotelkamer (met airco J) en we zijn kapot. Niets gegeten vanavond dus dat wordt morgenochtend schransen bij de deli aan de overkant denk ik zo.

Al met al…..New Orleans…….We hebben het gezien en het zal waarschijnlijk bij deze ene keer blijven. Gewoon niet onze stad zal ik maar zeggen.

Morgen om 12 uur hebben we een tour over een katoenplantage op weg naar Natchez, onze volgende stop. Daar hebben we een airbnb geboekt en dan vrijdag is Inge ook jarig.

Tot de volgende blog,

Groetjes uit NO van Inge en René