Poeh poeh nou nou

8 januari 2023 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Lieve volgers,

De eerste dag van de vakantie zit erop en ik kan alleen maar zeggen...wat een reis. Nog nooit in ons leven een vlucht gemist maar eens moet de eerste keer zijn, zeg maar.

Om vier uur zijn we opgehaald door Bart die nog een klein beetje moeite had met wakker worden maar we waren ruim op tijd. Schiphol is zo lekker relaxed. Geen rare fratsen bij de bagage controle, gewoon alles in je tas laten zitten en doorlopen. Heerlijk. Het vliegtuig naar Heathrow was maar voor een kwart gevuld, dus alle ruimte. In Heathrow aangekomen stond onze taxichauffeur al op ons te wachten en met een flinke snelheid bracht hij ons naar London Gatwick. En dan zie je dat Engeland weer erg achterloopt. Alle flesjes in aparte zakjes, schoenen uit, bril af, riemen af, laptops en tablets uit de tassen. Ik was vergeten mijn neusspray uit een voorvakje te halen en ja hoor....in de rij voor volle controle. Gelukkig nog even snel een broodje en een koffie kunnen scoren en toen boarden. Het heeft een uur geduurd voordat iedereen in het vliegtuig was.... De service van Britisch Airways aan boord was prima maar wat zaten we krap... Niet echt aangenaam.

Toen we op Tampa aankwamen waren we weer op tijd en moesten we alleen onze tas ophalen en op een speciale carrousel zetten voor de vlucht naar Miami. Het leek zo mooi. Eerst door de douane. Er stonden een paar honderd internationale reizigers en een paar honderd Amerikanen. Tja en die gingen voor natuurlijk. America first maar in dit geval geen Nederland second. Ze deden rustig aan, maakten rustig hun praatjes met iedereen en de wachtrij van ons werd ongeduldig. velen moesten hun aansluiting halen. Het resultaat...rennen met de koffer naar de bagagedrop en die alleen met een shuttletreintje bereikt kon worden. We werden van 1 naar 2 hoog gestuurd en op slot moesten we weer terug naar de grote hal. en ja hoor....we werden geweigerd omdat we te laat waren. Net als bij een ander paar die met een rolstoel waren, ook die geen hulp gekregen en te laat voor de volgende vlucht. Bij British Airways stond niemand om ons te helpen dus zoek het maar uit. We werden van B.A. naar American Airlines verwezen en andersom. Heel slecht van de luchtvaartmaatschappijen.

Ik voelde me een ICE reiziger....

Het plan was om in Miami te slapen en daar de auto op te halen en te gaan rijden in de richting van Tampa. Het autoverhuurbedrijf Alamo was zo vriendelijk om ons in Tampa een auto te geven (op onze reservering die we voor Miami hadden) en we hebben hier ook een hotel last minute geboekt. Uiteindelijk geen slechte oplossing. Het scheelt ons nu 500 kilometer rijden van Miami naar de omgeving van Tampa en we hebben de tijd nu om boodschappen te doen. En dat gaan we dus nu zeker doen. Shoppen!!!!!

wordt zeker vervolgd :)

Liefs Inge en René

1. Margriet:
    8 januari 2023
    Nou … jullie beginnen in ieder geval niet saai .. ach.. zonder avontuur is het leven zuur en zonder bluf is het leven duf … dus… let it go and enjoy 😊 😘
  2. Ingrid:
    8 januari 2023
    Jeeeee!! Poehpoeh!! Wat een begin zeg!! In ieder geval shop ze nu!!!! Hopelijk scoren jullie nog wat leuke dingen ❤️😘
  3. Rein en frederique:
    8 januari 2023
    Tjeemig, wat een begin! Gelukkig zijn jullie beiden ervaringsdeskundigen dat afspraken, verwachtingen en de realiteit niet altijd 100% matchen. Liefs van ons en geniet van de reis! XX Rein en Frederique