10 januari, op weg naar Palatka

11 januari 2023 - Palatka, Florida, Verenigde Staten

Na een goed ontbijt de auto ingeladen en op weg naar Ellie Schiller  Homasassa Springs Wildlife State Park.

Een officieel state natuurpark van Florida waar allerlei dieren, van vogels tot alligators, worden opgevangen, verzorgd en uiteindelijk weer vrijgelaten.

Om 1000 uur aangekomen en gelijk met een boot naar het park gegaan. Na een uitleg over Manatees hebben we het park helemaal doorgelopen. Ze hebben daar echt van alles. Ook het oudste nijlpaard ter wereld. Hij (Lu) is inmiddels 62 jaar !!!. Ook erg grappig om te zien hoe een nijlpaard poept. Geloof ons, je wil op zo een moment niet achter een nijlpaard zwemmen (dat wil je trouwens nooit) :).

Om 1300 uur waren we weer terug bij de ingang en vertrokken we voor Palatka. Een rit van 100 mijl dus een rustig dagje voor de boeg. Gelukkig wisten we nog niet dat Google Maps ingesteld stond op zuinigste route maar daar kwamen we wel achter toen we over wegen werden geleid die eigenlijk het predicaat snelweg niet mogen dragen. Op 50 km van Palatka gelukkig een andere route genomen en die highways waren beter te berijden. Om 16 uur aangekomen bij ons Motel en na het inchecken even op de kamer het bed uitgeprobeerd. Nee!!!, niet op die manier maar even gewoon de ogen dichtgedaan. Om 2000 uur werden we pas wakker en hebben maar even de omgeving bekeken en weer snel terug gegaan want 's avonds kan het best nog wel fris zijn hier.

Al met een al een rustig dagje en dat mocht ook wel want we hebben na sinds ons vertrek al 45 km gelopen.

Morgen wordt het 22 graden dus gaan we lekker shoppen. Dan gaan we de dag er na naar St Augustine.

Latersssssss

Inge en René

1. Rein en frederique:
    11 januari 2023
    Dankzij je verhaal over een poepend nijlpaard , krijg ik nu een advertentie te zien over dat je een vaatwastablet in je WC moet gooien als deze smerig is. Veel plezier daar ! ;-)))