Jamaica en twee zeedagen

19 januari 2024

We hebben Jamaica bezocht en hebben ons aan alle veiligheidsmaatregelen gehouden. We waren al gewaarschuwd dat we niet alleen op pad moesten gaan. Helaas waren alle excursies die wij wilden doen al volgeboekt dus bleven we in de omgeving van de cruisehaven. We zijn even buiten de poort geweest en de armoede was er groot. De bevolking probeert je van alles te verkopen maar als je vriendelijk blijft accepteren ze gewoon nee. Jamaica was ook een vervangaanlegplaats voor Curacao waar we eerst naar toe zouden gaan en we lieten heu eiland voor wat het was.

We hebben nu twee zeedagen tussen Jamaica en Colombia en we hadden ons erg verheugd om op het dek te zitten en te genieten van het mooie weer. Helaas is het windkracht 7 en is het op het dek te winderig. De temperatuur is 27 graden dus daar ligt het niet aan maar het is niet te doen. Gelukkig worden er allerlei dingen gezorgd zoals origami vouwen, de beginselen van breien, lezingen en oude films. Jullie begrijpen dat we ons daarvoor niet aanmelden en dan concludeer je meteen dat het hier een hoog Zonnebloem gehalte is. Dat is de laatste cruises nooit zo geweest en valt een beetje tegen. Jammer dat er niet meer rekening gehouden wordt met jongeren.  Maar ik heb boeken en puzzels mee en Rene is lekker aan het blackjacken.  En morgen Cartagena waar we ons op verheugen. De actie komt eraan!!!

Jouw reactie