Prachtige dag met aantal dingetjes

15 mei 2019 - Bryson City, North Carolina, Verenigde Staten

Vanmorgen om 4 uur wakker en om half zes allebei rechtop in bed. Tja...het is toch wennen aan het tijdsverschil.  We hadden lekker de tijd om alles weer opnieuw te ordenen in de tassen en om rustig te gaan ontbijten.  Het ontbijt was goed en met gevulde buikjes gingen we met de shuttle naar de luchthaven om de auto op te halen. We waren erg benieuwd of ze nog wel de bestelde ford mustang hadden en ja hoor...een grijze.  Met 6000 mijl op de teller dus bijna nieuw.  Geen schade gezien dus daar gingen we. René reed en ik vogelde uit hoe alles werkte.  En kon ik de route in het navigatiesysteem zetten....maar hoe? Of eigenlijk ....waar? Nergens dus. Die navigatie hadden we echt nodig, want op je telefoon navigeren is heel erg duur.  Dus wij weer terug. O,ja...Dit model had geen navigatie dus er moest een losse bij... en toen konden we eindelijk op weg.

Eerst een stuk via de snelweg maar toen snel eraf en doken we meteen de bergen in. Van te voren hadden we gepland om het trial van de Dragon te doen. Een weg met 318 bochten in 11 mijl. Met prachtige uitzichten en heel mooie natuur. Deze weg is vooral geliefd bij motorrijders en bij cabrio's. Nou met open dak was het heerlijk. Langs de weg verschillende uitzichtpunten waar je kon parkeren. Ik wilde nog even een filmpje maken vanaf een houten steiger dus liep ik er even snel heen. In het gras hoorde ik geritsel en toen ik naar beneden keek zag ik een dikke slang van ongeveer een meter voor me uitschieten.  Ik schrok me wezenloos. Wat een eng ding was dat. Getver. Slangen vind ik gewoon walgelijk...ik krijg er weer de rillingen van. Het was een zwarte rattenslang zag ik later op Internet die niet giftig zijn maar wel agressief.  Toch misschien mazzel gehad.

Uiteindelijk zijn we aangekomen bij het Sleep inn hotel in bryson city.  Een goed hotel lijkt het tot nu toe. Morgen gaan we een treinrit maken door de bergen. Nu even genieten van een lekkere whisky.

1. Erik van der Gragt:
    Geniet van jullie Road movie
  2. Tine De Vries:
    15 mei 2019
    Dat klinkt allemaal erg goed. Op die slang an dan. Geniet van jullie vakantie en ik kijk uit naar de andere reisverslagen!
  3. Inge:
    15 mei 2019
    Hoi Inge en René, leuk om mee te kunnen lezen. Ik wens jullie een heel fijne vakantie! Groetjes, Inge.
  4. Esther Boogh:
    15 mei 2019
    Gaaf een Ford Mustang! Dat zou mijn man ook wat vinden! Maar slangen, nee laat maar! Veel plezier Inge en René!
  5. Petra de Jonge:
    15 mei 2019
    Wauw wat leuk! Keep us posted!
  6. Marcel:
    15 mei 2019
    Mooie kleur die Mustang! leuk om het zo te lezen. Veel plezier.