The King Lives !!!!!

27 mei 2019 - Olive Branch, Mississippi, Verenigde Staten

The King lives  !!!!!!

Vandaag zitten we in Memphis TN en wat doe je dan? Natuurlijk ga je dan naar Graceland. Dat MOET je gewoon gezien hebben zegt men. Dus wij tickets besteld (voor de experience tour toch nog even 61 dollar p.p. ex tax. De VIP tour kost trouwens……171 dollar p.p.)

Om 0800 uur natuurlijk wel even de Grand Prix van Monaco gekeken en om 1100 uur werden wij verwacht in Graceland dus waren we daar prima op tijd. Mooie tour door het huis gedaan met een tablet en gewoon Nederlandse gesproken tekst. Maar ja, we waren niet alleen dus in het huis was het best wel ff krapjes, zo met z’n allen.

Daarna het museumgedeelte gedaan wat ook imponerend was. Met onze tickets mochten we ook naar de auto’s, motoren en de vliegtuigen dus die uiteraard ook gedaan.

Toen vonden we het wel genoeg. Graceland is heel goed onderhouden en verzorgd en zeker de moeite waard. Het gaf ons best wel informatie over Elvis die we nog niet wisten.

Weetje: De familie gebruikt het huis nog steeds als woonhuis als ze in Memphis zijn. Daar gebruiken ze dan de bovenetage voor die voor het publiek nooit toegankelijk is.

Mocht je een echt grote fan van Elvis de Pelvis zijn, neem dan een hele dag de tijd om alles goed te zien en te lezen. Wij waren na 3 uur wel klaar.

P.S. het eten is niet goedkoop daar. Voorbeeldje: Ham Croissant is….10 dollar, incl tax dat dan weer wel.

Daarna zijn we even de Mississippi overgestoken en naar Arkansas gereden. Dit lag ook net om de hoek dus konden we een extra staat aan ons lijstje toevoegen waardoor we deze vakantie op 8 staten kwamen.

Maar na 10 km snel weer gekeerd en teruggereden naar Tennessee want we wilden nog even naar het hotel om even wat op te frissen want vanavond gaan we uit eten in het favoriete restaurant van René, OUTBACK.

Vandaag hadden we voor het eerst dat de temperatuur in de auto 40 gaden aangaf. Erg warm dus zorg er wel altijd voor dat je voldoende water bij je hebt.

Voor de Graceland impressie kijk het filmpje van de dag.

Tot morgen,

Groetjes

Inge, Elvis en René

1. Erik van der Gragt:
    Wel een belevenis hé...graceland
  2. Rene:
    27 mei 2019
    Absoluut Erik. Haf me wel een ander beeld van Elvis.
    Valt wel op dat zn laatste 5 jaar bijna niet worden belicht. Snap ik ook wel want dat was down hill voor Elvis.
    Maar blij dat we zijn geweest. Aanrader
  3. Caroline:
    Gaaf filmpje 👍