Barbados

21 januari 2023

En het houdt niet op. We hoppen van eiland naar eiland en vandaag is Barbados aan de beurt. Barbados is het meest oostelijk gelegen eiland in het caribisch gebied en is ongeveer 430 km2 groot. Het is onafhankelijke republiek maar nog wel deel van het gemene best.

We werden wakker toen we al aangekomen waren. De zon scheen door de gordijnen en vol goede moed deden we ze open. Helaas hadden we uitzicht op een industriële haven net zoals we vorig jaar hadden in Freeport op Nassau.  Omdat we er vandaag een rustige dag van wilden maken willen we alleen naar de hoofstad Bridgetown voor een korte wandeling. Het is hier echt heel warm en het idee om vijftien minuten in de zon te lopen is niet echt aantrekkelijk.  Maar Holland Amerika lijn heeft dat prima geregeld.  Vanaf de boot rijden er bussen over de pier om ons naar de terminal van Barbados te brengen.  Daar staan behoorlijk wat taxibusjes klaar die iedereen voor 2 dollar naar de stad brengen. Ook naar stranden en andere plekken rijden busjes voor vaste tarieven.  Netjes geregeld.

De binnenstad stond vol met kraampjes waar mensen van alles verkochten. Erg gezellig. Het rook er prima naar allerlei etenswaren en iedereen was erg vriendelijk.  Hier begrijpen ze dat toerisme een grote bron van inkomsten is en in tegenstelling tot Martinique voelen we ons hier welkom. Ik heb twee paar schoenen gescoord en wat souvenirs en je kunt hier met dollars betalen.  Let wel...wisselgeld krijg je in Barbados dollars terug. We zijn toch terug gaan lopen naar het schip omdat het voor een groot deel lopen in de schaduw was en er een lekker windje stond. Maar aangekomen bij het schip had ik wel genoeg zon gehad voor 1 dag. We werden opgewacht met koele handdoeken en frisse limonade.  Weer top geregeld.  We hebben de tassen in de kamer gelegd en zijn wat gaan lunchen.  Heerlijke tacos en een toetje van witte chocolade mousse.  Het blijft allemaal lekker.

Omdat we een coupon van Hal gekregen hebben heb ik in de middag mijn voeten laten doen en René heeft zich laten scheren. Daarna nog even op het balkon gezeten en de foto's overgezet en toen vertrokken we al weer uit de geboorteplaats van Rihanna.

Ondertussen is de zee wel onrustig deze reis. Veel meer dan de vorige reis schudt de boot vaak heen en weer.  Ik kan me voorstellen dat er mensen last van hebben.

Het eten was weer prima in de diningroom en daarna zijn we even het casino ingegaan.  Omdat we dachten dat de band die we gisteren in de bus hadden ontmoet in de Rolling Stone club speelde gingen we daar kijken.  Lekkere jaren 70 muziek en ze speelden goed. Maar onze band stond op het world stage en die waren echt geweldig! De Runaround Kids speelden jaren 50 en 60 muziek en gaven een geweldige show. Staande ovatie! Maandag gaan we weer ;)))