Half moon cay

16 januari 2023

Vandaag zijn we om 8 uur in de morgen dus aangekomen op Half moon Cay. Het is een privé eiland van Holland America Lijn en is een van de vele eilanden die deel uit maken van de Bahama's. Het is een groen eiland en het water in de baai is lichtblauw en super helder. Helaas is het weer nog steeds niet goed en zijn vele excursies afgelast. Gelukkig gaat de barbecue op het eiland wel door. Uit voorzorg heb ik alleen ontbeten met wat fruit zodat ik daarna goed kon lunchen.  De tenders die ons naar het eiland brengen schommelen behoorlijk maar het is de moeite waard. Het is er gezellig en als je uit de wind zit is het heerlijk. We eten salade en een hotdog en lopen wat rond. Om een uur of 12 gaan we terug naar de boot en lezen we wat op de kamer.

Veel passagiers gaan tijdens de cruise helemaal niet van boord. Zij blijven om te bridgen, eten, drinken of om vermaakt te worden. Oudere Amerikanen die soms 4 cruises achter elkaar doen en de havens al meerdere keren bezocht hebben. Alsof het allemaal niets kost....

In de middag gaan we naar het grand dutch café waar we een bosche bol nemen. Maar de slagroom was ongezoet en dat is toch even wennen. De schrobbelaar (borrel) was wel heerlijk en de koffie prima. Er zaten opvallend veel Nederlanders.  In de avond hebben we de nette kleding aangetrokken omdat de dresscode dressy was. We hebben het galadiner in de diningroom genomen en daarna nog even wat gedronken.  Het is nu 12 uur en we gaan lekker slapen.  Morgen een zeedag dus gaan we maar eens kijken en filmen op het schip. Maar voor nu...oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker!!