Ingestort

15 januari 2023 - Half Moon Cay, Bahama's

Lieve allemaal,

We zijn wakker geworden na een heerlijke nacht in een prima hotel. De holiday inn express was een prima; schoon en met een goed ontbijt. We hebben nog een keer bij Outback gegeten en dat was weer heerlijk. We beginnen genoeg te krijgen van al die hamburgers en patat dus tussen de middag hadden we al een salade gegeten bij Cracker Barrel en nu nam ik er gekruide rijst met weer een salade bij. Na een korte rit hebben we de auto ingeleverd in Fort Lauderdale en namen we een taxi naar de haven. Terwijl we er heen reden zagen we al verschillende reuzen liggen en werden we weer heel erg blij.

We waren wat vroeg dus we moesten even wachten maar om 12 uur waren we aan boord en konden we naar onze hut. Het schip " de Rotterdam " is een nieuw schip en dat is heerlijk. Een mooie hut met genoeg ruimte en een heerlijk balkon. Maar er is 1 nadeel...het is koud!!!! Het is maar 12 graden en we hebben wel vesten maar geen jassen bij ons. Om 3 uur zijn we vertrokken en we waaiden zowat van het dek af. Ook de wind waaide behoorlijk en dat merkten we tijdens het varen. Verschillende glazen hoorden we sneuvelen en alhoewel we nog maar twee cocktails op hadden leken we wel dronken. We werden soms alle kanten op geslingerd.

We hebben eenvoudig Indonesisch gegeten in het buffet restaurant en en daarna nog even gezeten in de BB King blues club. We keken elkaar aan en om half tien vonden we het welletjes.  Ook hadden we de puf niet meer om een verhaaltje te schrijven omdat we gewoon zijn ingestort.

Het is nu zondagochtend en ik word net wakker gemaakt door Rene met een kopje thee en een kleine chocolade croissant.  Het anker is net uitgegooid bij Half Moon Cay en de tenders (bootjes die je naar het eiland brengen) komen al langszij. Dit eiland is privé bezit van Holland America Lijn en buitengewoon mooi. Maar dat verhaal volgt morgen....

Laterssss.....

Liefs Rene en Inge